Dimensions

Per facilitar el desplegament de les competències s’ha optat per dividir-les en quatre grans blocs o dimensions que les configuren. Són:

1. Instruments i aplicacions sobre el coneixement i l’ús de diversos dispositius digitals. Cal conèixer el seu funcionament i la seva utilitat per tal de ser capaç d’utilitzar-los i de triar els dispositius que s’ajustin millor a les necessitats que tingui l’estudiant en un moment donat.

2. Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball i d’aprenentatge. Significa l’accés a la informació i el procés necessari per transformar-la en coneixement, és a dir, utilitzar diferents eines i dispositius per organitzar aquesta informació, analitzar-la, establir relacions, sintetitzar-la i compartir-la.

3. Comunicació interpersonal i col·laboració. En la pràctica educativa, el coneixement no es dóna aïllat, es comparteix, es pot elaborar conjuntament. L’estudiant ha de conèixer les possibilitats de treball col·laboratiu que les eines digitals li ofereixen i també les diferents formes de participació en què es pot donar aquest treball.

4. Hàbits, civisme i identitat digital. Cal també desenvolupar la possibilitat de tenir actituds crítiques i reflexives, de saber valorar la informació a què l’alumne té accés, així com conèixer i utilitzar normes de reconeixement i de publicació dels materials que es troben a la xarxa. Els aspectes ètics i de seguretat implicats en l’ús d’Internet tindran també cabuda en aquesta dimensió.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s